Els dos regidors de Compromís al Ple de la Corporació van votar en contra de la pujada de sous de l’Alcalde i la resta de regidors de l’Equip de Govern així com a la d’indemnitzacions a la resta de membres de la Corporació. Els motius que van adduir es van basar fonamentalment que no és ètic passar per davant de tantes treballadores i treballadors que tenen retallats els seus horaris i els seus salaris des de fa vuit anys. Reivindicacions que vam fer nostres els partits de l’esquerra municipal en el passat mandat i, que a les primeres de canvi, ha oblidat l’Alcalde i el seu equip de govern, posant per davant els seus propis interessos. Amb els 66.000 euros anuals d’increment aprovats pel PSOE amb el suport de Guanyar Novelda i el PP, s’hagués pogut minimitzar aquesta situació de precarietat laboral que estan patint molts treballadors/es municipals iniciant el començament de la fi d’aquesta situació tan injusta.

Els diners sobrants del Pressupost de 2019 utilitzats per a augmentar retribucions i indemnitzacions podrien haver-se destinat a pal·liar, en part, la situació dels treballadors amb horari retallat. Així ho va fer veure Compromís al Ple però ni el Sr. Alcalde ni el portaveu del PSOE van rebatre ni negar aquesta possibilitat. Amb els seus vots, els regidors del PSOE, Guanyar Novelda i PP van bloquejar que els diners arriben als treballadors/es retallats i van decidir que s’utilitzen augmentant les retribucions i indemnitzacions als membres de la Corporació. Compromís lamenta profundament la decisió presa alhora que s’informa, especialment als treballadors/es afectats i als sindicats, de la gravetat del que ha passat.

Compromís va proposar la retirada del punt de l’ordre del dia i elevar al Ple una proposta en què els diners disponibles es distribuïren entre el personal amb retallades salarials, proposta que no va prosperar. Sílvia Anna, portaveu de Compromís, va mostrar la seva predisposició a arribar a un acord ampli i estable per a la Corporació, que podria ser progressiu, però va sostenir que “no és ètic anteposar un augment salarial de la Corporació a començar a donar solució a una injustícia que personal de l’Ajuntament porta anys patint”.