Compromís es desmarca dels acords de la Junta de Portaveus després que l’alcalde alçara la sessió plenària abans que els grups acabaren el punt de precs i preguntes, i a més no permetera debatre la moció de Compromís per a subvencionar l’IBI a les famílies amb risc d’exclusió social, a pesar dels acords presos en dita Junta.

Compromís es desmarca dels acords de la Junta de Portaveus sobre el número de preguntes i mocions a presentar per cada grup polític als plenaris ordinaris després que l’alcalde haja tornat a incomplir dit acord en no permetre debatre ni votar la moció que van presentar el passat plenari per a subvencionar l’IBI a les famílies amb risc d’exclusió social o de pobresa. A partir d’ara es regirà pel que marca el Reglament Orgànic Municipal. Compromís queda deslligat de dit acord en considerar que és paper mullat, ja que l’alcalde se’l salta quan no li interessa.

Així mateix consideren d’una gravetat extrema que el Sr. Esteve alce la sessió plenària abans que els grups hagen acabat el punt de precs i preguntes, precisament el de major control a l’acció de govern. Creuen que això constitueix un atemptat a la democràcia i una falta de respecte als votants. L’alcalde ha actuat amb tints dictatorials en no consultar ni tan sols amb la UPyD, el seu grup, com ell mateix ha dit, sabent que no pertany a cap grup polític des que va adquirir la condició de trànsfuga, ni amb el seu altre soci de govern, el Partit Popular, que per cert, li està consentint al Sr. Esteve tot allò que criticava quan estava en l’oposició en l’anterior legislatura. I és que ell, que tant criticava a l’anterior alcaldessa, des que està en el poder intenta per tots els mitjans silenciar a l’oposició perquè no suporta les crítiques a la seua gestió ni a les seues actituds poc democràtiques. Insten així mateix als grups que li donen el seu suport, tant a la UPyD co al PP, de qui a més en un exercici de cinisme polític ha dit que per a ells és una mala decisió alçar el plenari ja que es preparen les contestacions a consciència, a que se’l retiren si no compleix amb la paraula donada per estos partits, com equip de govern, en els acords de funcionament dels plenaris. I també insta a Ciudadanos, el seu nou partit, a que li faça reflexionar sobre estes decisions tan poc democràtiques i per tant rectifique.