Compromís per Novelda acusa als regidors afiliats a UPyD d’incomplir el codi de bones pràctiques del seu partit. Arran de l’abandonament de l’alcalde Armando Esteve del partit pel qual va concórrer a les eleccions municipals i el seu fitxatge per Ciudadanos, els regidors del grup municipal d’UPyD es deuen al compromís ètic del partit que prohibeix als seus regidors promoure o fomentar el transfuguisme polític, cosa que ara mateix estan fent en donar suport a l’alcalde i no renunciar a les seues regidories o a formar part de la Junta de Govern.

El codi de Bones Pràctiques d’UPyD , en el seu article 6.5, estableix que “tots els càrrecs públics d’UPyD es comprometen a no incórrer en transfuguisme ni a fomentar-lo o permetre’l respecte dels càrrecs públics de la resta de partits”. És per això que o dimiteixen dels seus càrrecs o estaran incomplint el codi ètic d’UPyD exposant-se a ser expulsats del partit i passar a formar part del grup dels no adscrits, cosa que suposaria la pèrdua de la dedicació parcial de què ara mateix gaudeixen i per tant del seu salari.

La portaveu del grup municipal de Compromís, Sílvia Anna, afirma que “el que està passant és molt greu, perquè amb este cas de transfuguisme no s’està respectant la voluntat dels votants novelders, que van votar una papereta amb un partit i un programa que ara no s’està aplicant al nostre ajuntament, com la pròpia direcció d’UPyD va denunciar quan va demanar l’acta a l’alcalde”.