Compromís per Novelda dóna suport a la concentració que es realitzarà demà 22 de març a les 12:00 a la Plaça Vella per a reclamar unes pensions dignes. Estes concentracions vénen realitzant-se el dia 22 de cada mes des de fa uns mesos a molts ciutats de l’Estat.

La concentració té l’objectiu d’exigir a l’executiu Estatal una pujada de les pensions digna. En els 8 anys que porta de govern, Mariano Rajoy s’ha dedicat a minvar la guardiola de les pensions i efectuar una pujada del 0,25%, mentre l’IPC puja quasi dos punts. Amb l’actual política d’ajustos s’estan intensificant els negatius efectes de la crisi, deprimint la demanda interna i afectant intensament a l’activitat econòmica i l’ocupació. A més, estes mesures tenen unes conseqüències molt negatives en la vida de les persones de 65 i més anys, que estan sent devastadores, portant a un gran número de pensionistes i jubilats a la pobresa i a l’exclusió social.

Els i les pensionistes són un col·lectiu que suposa més de 9 milions de persones i estan mantenint a més del 25% de les llars en estos moments. A més, en la immensa majoria dels casos, tenen en les seues pensions la principal i/o única font d’ingressos.

Este panorama situa en el centre de les nostres preocupacions la insuficiència d’ingressos del sistema i és urgent que el Govern treballe en la necessitat d’abordar este problema amb una combinació de mesures sobre les fonts tradicionals d’ingressos, les cotitzacions, i l’ús de fonts addicionals de finançament del sistema, per a abordar l’actual conjuntura de pèrdua d’ingressos associada a la massiva destrucció d’ocupació i al consum anticipat del Fons de Reserva de la Seguretat Social.

Des de Compromís reforcem les reivindicacions dels i les pensionistes que estan eixint al carrer estos dies, perquè són una peça fonamental en les famílies que moltes vegades sustenten, i animem a sumar-se a les reivindicacions a tota la ciutadania de Novelda.