En el plenari ordinari de l’1 de març de 2016 de l’Ajuntament de Novelda es van tractar els següents temes:

• Donar comptes de l’informe de la Sindicatura de Comptes sobre fiscalització de contractes del període 2012-2013 i de la comptabilitat dels grups municipals del 2015. La de Compromís està publicada en el nostre Portal de transparència.
  • Aprovació d’adhesió a la Central de Compres de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (per unanimitat).
  • Proposta de resolució contra la corrupció política (aprovada per unanimitat).
  • Moció amb motiu del 8 març, dia de la Dona. Aprovada per unanimitat, amb la inclusió d’una esmena de Compromís perquè l’Ajuntament assumisca com a pròpia i utilitze en els seus comunicats la Guia per a un ús del llenguatge no sexista de la Generalitat Valenciana. Compromís va demanar també que s’assumira la igualtat de gènere en tots els aspectes de la gestió municipal, incloent per exemple, elaboració dels pressupostos, contractacions, personal, etc.
  • Moció de Compromís reclamant una millora de les infraestructures al País Valencià i en concret, habilitar una línia de rodalies Alacant-Villena per a vertebrar les nostres comarques i augmentar la insuficient oferta de transport públic. Aprovada per unanimitat.
  • Moció conjunta de Compromís i Podemos reclamant a Conselleria de Polítiques Inclusives l’obertura del Centre de Dia per a menors. Aprovada per unanimitat.
  • Moció de Compromís per un passatge segur per a les persones refugiades i reclamant accions immediates al govern espanyol per a fer efectiva l’arribada d’estes persones per a la seua acollida.
  • Moció de l’Associació de Juristes Valencians, presentada per Compromís, en defensa del dret civil valencià (règim de separació de béns en els matrimonis, llei de custódia compartida i llei valenciana de parelles de fet). Aprovada amb els vots a favor de PSOE, PP, Compromís i Guanyar i amb els vots en contra d’UPyD.
  • Altres mocions: l’equip de govern va presentar una moció per al rescat de l’autopista AP7 al seu venciment (2019) que va ser aprovada per unanimitat. Guanyar va presentar la moció per a evitar l’ús d’herbicides químics per part de l’Ajuntament, que va ser rebutjada pels vots de l’equip de govern i va comptar amb el suport de PP i Compromís. El PP va presentar una moció en defensa de les diputacions provincials, rebutjada per tota la resta de grups.
  • Precs presentats per Compromís
  • Preguntes escrites presentades per Compromís