Climent anuncia la creació d’un fòrum que agrupe i coordine a l’Administració, les empreses i les associacions del marbre.

El Conseller posa a disposició de les empreses d’espècies els recursos de l’IVACE per a obrir-se a nous mercats.

El Conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafael Climent, s’ha reunit aquest matí a Novelda amb l’associació Marbre d’Alacant, a qui ha traslladat el “ferm compromís de la Conselleria d’Economia Sostenible de donar solució a anys de desídia i deixadesa amb les empreses del sector del marbre”. En aquest sentit el Conseller ha anunciat la creació d’una taula de treball que agruparà a empresaris, ajuntaments, conselleries i agents socials. A la reunió també han acudit els alcaldes de la comarca (Novelda, Montfort, Elda i El Pinós) i el regidor de Compromís per Novelda Vicent López i Clara Garcia en representació del col•lectiu local, així com altres membres del govern municipal.

Els empresaris del sector del marbre de Novelda han traslladat a Rafael Climent les seues necessitats urbanístiques, entre les quals destaca la necessitat de comptar amb un Pla General a la localitat, projecte que des de Compromís per Novelda consideren prioritari. Al mateix temps, els membres de l’associació del marbre han traslladat els problemes energètics i legislatius del sector, que el Conseller pretén agilitzar amb la creació de la taula de treball on “actuarem de manera coordinada per tal d’evitar que un paper vaja d’un costat a un altre tardant una eternitat a donar-li solució”.

L’Associació Marbre d’Alacant agrupa més d’un centenar d’empreses de la pedra natural d’Alacant, Castelló i València.

Reunió amb l’Associació d’empreses d’espècies
Rafael Climent també s’ha dirigit a l’Associació Provincial d’Empresaris d’Espècies, Condiments i Infusions d’Alacant (APRECOIN) que aglutina a les empreses més representatives del sector. El Conseller ha destacat que “el sector de les espècies és un sector arrelat en la província al qual cuidarem”.

Els representats d’APRECOIN també han destacat la necessitat de creació de sòl industrial, cosa per a la qual és bàsica la redacció del Pla General. Així mateix, els empresaris del sector de les espècies de la localitat han traslladat al Conseller la voluntat d’obrir-se a nous mercats. En aquest sentit, Climent ha posat a la seua disposició “els recursos amb què compta l’IVACE Internacional i la direcció general d’internacionalització per tal de recolzar la presència de les empreses del sector en mercats exteriors”.

Compromís per Novelda, que des de fa setmanes ha fet gestions amb els empresaris i la conselleria per a fer possible esta trobada, valora molt positivament l’entrevista del Conseller d’Economia Sostenible amb els dos sectors més importants a nivell local i comarcal. Esta reunió segueix la línia del govern de conéixer de primera mà els problemes de tots els sectors de la societat valenciana per tal d’aportar solucions reals. “Aquest govern –ha afegit Climent- no té una vareta màgica però sí que vol ser pròxim, estar al costat de la gent, abordar les problemàtiques amb els instruments que tenim i confie aportar solucions en pocs mesos”.