Aquest matí, els regidors de Compromís per Novelda han presentat a l’Ajuntament una proposta de resolució perquè siga debatuda en el ple ordinari d’octubre, que pretén instar l’equip de govern i la Junta de Govern Local a prendre les mesures necessàries per avançar en la transparència del nostre ajuntament.
La moció remarca que els diners que administren les administracions públiques són de tots i totes i per tant, s’ha d’actuar amb la màxima transparència no només de cara a la corporació, sinó també fer disponible tota la informació econòmica de l’ajuntament a tot el poble, cosa que hui en dia es pot aconseguir fàcilment a través de la pàgina web.
El Grup Municipal de Compromís va sol·licitar a finals de juny una sèrie d’informació econòmica de l’Ajuntament que considerem bàsica per exercir la nostra faena d’oposició com a regidors electes (estat d’execució dels pressupostos, estat del deute, factures comptabilitzades no pagades, etc.) A dia de hui només hem rebut resposta per a consultar els sous de l’anterior legislatura, però no se’ns ha proporcionat la resta d’informació, que considerem molt més rellevant. Sílvia Anna, portaveu de Compromís, ha afirmat que “no entenem quin interès té l’equip de govern a amagar-nos aquesta informació”.
Des de Compromís creiem que la transparència no és només un eslògan electoral i per tant, hem presentat aquesta proposta perquè tota la informació econòmica de l’ajuntament sigui pública. La proposta presentada per registre és la mateixa que l’any 2011 va presentar el Grup Municipal UPyD i no va ser aprovada, ja que ens sembla una proposta molt completa i que manté la seua vigència. Creiem a més que, d’aquesta manera, facilitarem el consens amb l’actual equip de govern.

Proposta de resolució