Després de quatre anys en què la Generalitat Valenciana ha aplicat la tissora fonamentalment en les polítiques socials i d’educació, el BLOC considera que el Partit Popular no està legitimat per a parlar de retallades socials en la nostra ciutat, com va fer la seua candidata a l’alcaldia la setmana passada.

A Novelda, este últim any, s’han substituït les ajudes universals de llibres de text per ajudes a les famílies que realment les necessiten a causa dels problemes pressupostaris. L’ajuntament no pot permetre’s el luxe de pagar els llibres a les famílies amb rendes més altes.

El Govern de la Generalitat, del Partit Popular, en estos anys, no està aplicant la Llei de Dependència i per tant deixa a milers de valencians, beneficiaris d’aquesta llei, sense cap mena d’ajudes. També ha estat reduïnt les ajudes per a llibres de text durant tota la legislatura. S’acaben d’anul·lar les ajudes per a menjadors escolars en juny i setembre, amb tant com parlen de polítiques familiars. Han reduït plantilles en els centres educatius públics i han desviat fons de l’ensenyament públic al privat. En el cas de Novelda, no han gastat un euro en els centres escolars i l’Ajuntament ha hagut de fer-se càrrec de despeses que competeixen a la Generalitat. Han reduït les ajudes a l’Escola Infantil Ramona Simón i als Conservatoris de Música i Dansa, cosa que ha repercutit negativament en les matrícules dels xiquets.

Mentrestant, no hi hagut fre en despeses absolutament innecessàries com la Fórmula 1, l’America’s Cup, el malbaratament dels centenars de càrrecs de confiança i la televisió valenciana pública, al servici del PP.

I que parle de retallades socials una representant del Partit Popular, just davant del Col·legi Públic Jorge Juan, que a pesar de la seua recent construcció, l’ajuntament ha hagut d’intervindre en nombroses ocasions per les seues múltiples deficiències constructives, ens sembla un absolut “desvergonyiment”, ja que la candidata del PP és conscient de totes aquestes retallades socials.

El BLOC, tant a la Generalitat com a Novelda, prioritzarà les polítiques socials. Destinarem els centenars de milions d’euros que el PP es gasta en esdeveniments com els que s’han anomenat abans i en polítiques d’autèntic luxe, com l’edifici Àgora de València, que ha costat 100 milions d’euros i està tancat pràcticament tot l’any, a polítiques de contingut social i educatiu que permetran que els ajuntaments no hagen de destinar recursos a servicis que li són impropis perquè corresponen a la Generalitat, com ara ocurreix.

 

EL BLOC CONSIDERA UNA DESFACHATEZ QUE EL PARTIDO POPULAR HABLE DE RECORTES SOCIALES DE LOS DEMÁS


Después de cuatro años en que la Generalitat Valenciana ha aplicado la tijera fundamentalmente en las políticas sociales y de la educación, el Bloc considera que el Partido Popular no está legitimado para hablar de recortes sociales en nuestra ciudad, como hizo su candidata a la alcaldía la pasada semana.

En Novelda, este último año por problemas presupuestarios, se han cambiado las ayudas universales de libros de texto por ayudas a las familias que realmente lo necesitan. El ayuntamiento no puede permitirse el lujo de pagarle los libros a las familias con rentas más altas.

El Gobierno de la Generalitat del Partido Popular, en estos años, no está aplicando la Ley de la Dependencia dejando a miles de valencianos beneficiarios de esta Ley sin ningún tipo de ayudas. Viene reduciendo las ayudas para libros de texto a lo largo de la legislatura. Se acaban de anular las ayudas para los comedores escolares en junio y septiembre, tanto que hablan de políticas familiares. Han reducido plantillas en los centros educativos públicos y han desviado fondos de la enseñanza pública a la privada. En el caso de Novelda, no han gastado un euro en los centros escolares, teniendo el ayuntamiento que hacerse cargo de gastos que competen a la Generalitat. Han reducido las ayudas a la Escuela Infantil Ramona Simón y a los Conservatorios de Música y Danza, cosa que ha repercutido negativamente en las matrículas de los niños.

Mientras tanto no ha habido freno en gastos absolutamente innecesarios como la Fórmula Uno, la America ‘s Cup, el despilfarro de los centenares de cargos de confianza y la televisión valenciana pública al servicio del PP.

Y que hable de recortes sociales una representante del Partido Popular justo delante del Colegio Público Jorge Juan, que a pesar de su reciente construcción, el ayuntamiento ha tenido que intervenir en diversas ocasiones por su múltiples deficiencias constructivas, nos parece, o una verdadera desfachatez, pues la candidata del PP es consciente de todos estos recortes sociales.

Para el Bloc, tanto en la Generalitat, como en Novelda priorizamos las políticas sociales. Destinaremos los cientos de millones de euros que el PP se gasta en eventos como los anteriormente citados y en políticas de auténtico lujo, como el Edificio Ágora de Valencia que ha costado 100 millones de euros y que está cerrado prácticamente todo el año, a políticas de contenido social y educativo que permitirán que los ayuntamientos no tengan que destinar recursos a servicios que les son impropios porque corresponden a la Generalitat, como ocurre ahora.