Compromís per Novelda presenta al ple de novembre una moció per estendre l’ús del “Bono Taxi” a nous col·lectius i facilitar els tràmits perquè la ciutadania puga beneficiar-se realment d’aquest servei.

Quan es va eliminar el servei d’autobús urbà el novembre de 2015, l’Equip de Govern municipal d’aleshores va afirmar que era més barat pagar un taxi als seus usuaris que mantenir el servei. Anys després d’haver eliminat el bus urbà, la realitat és que encara que es va crear un “bono taxi” en 2017 amb preus subvencionats per a persones majors de 65 anys amb pocs recursos econòmics i persones amb mobilitat reduïda, en la pràctica és un servei quasi inexistent, amb dades d’ús testimonials.

Compromís proposa ampliar l’abonament de taxi a nous col·lectius per a arribar a major població, entre ells: les persones jubilades, persones amb pocs ingressos (independentment de la seua edat), persones amb mobilitat o visibilitat reduïda i estudiants que visquen fora del nucli urbà (al barri de la estació o vivendes rurals) així com els estudiants empadronats al nucli urbà que utilitzen el taxi per a enllaçar amb un altre transport públic interurbà (per exemple per anar a l’estació a agafar el tren). A més, també proposen la possibilitat de crear un bo d’anada i tornada en el mateix dia a preu reduït i especialment la necessitat de donar major difusió al servei i facilitar els tràmits de sol·licitud.

Per a la portaveu local de Compromís, Sílvia Anna “no té sentit que Novelda declare l’emergència climàtica i mentrestant no es faça res durant anys per facilitar la mobilitat urbana. Hi ha una partida pressupostària infrautilitzada i cal oferir mesures reals i no de cara a la galeria, mentres no tinguem altres alternatives de transport, que són a més llarg termini”.