Compromís per Novelda acusa l’alcalde de transformar el tradicional acte institucional del 9 d’octubre en un acte partidista. Els regidors de la coalició valencianista, juntament amb la regidora de Guanyar i una regidora del PSPV-PSOE van abandonar l’acte durant el discurs de l’alcalde.

És la primera vegada que al discurs s’elimina la llengua pròpia de Novelda, el valencià, mostrant amb això un menyspreu cap a una de les llengües oficials del País Valencià. Per altra banda, es va oblidar conscientment la part reivindicativa del dia 9 d’octubre, substituint-la per una referència quasi constant al problema català. Es va deixar al tinter aspectes tan importants com la falta d’inversions i l’injust tracte fiscal, aspectes amb els quals existeix total unanimitat tant en els partits polítics amb representació parlamentària com en els sectors socioeconòmics, sindicats i associacions d’empresaris. Un discurs ranci, antiquat, que vol traure rèdit del problema català, propi de l’alcalde d’un partit, UPyD, que dóna les seues últimes cuetades contra les autonomies.

Sílvia Anna, portaveu de Compromís per Novelda, ha justificat la decisió del seu partit d’abandonar l’acte com “un acte de responsabilitat davant l’actuació impresentable del Sr. Alcalde. Veníem a celebrar qui som i a reivindicar. Hui no tocava un míting de la UPyD sobre Catalunya, sinó parlar del poble valencià com alcalde de tota Novelda. Hui no era dia perquè l’alcalde fera ús de la seua opinió, d’un discurs ranci que fins i tot ratlla l’anticonstitucionalitat, ja que la Constitució parla d’autonomies i l’alcalde ha tret la seua part d’ideologia antiautonòmica i per tant anticonstitucional”. Per altra part, ha destacat que en anys anteriors “hem tingut l’ocasió de poder consensuar el discurs institucional. Este any ho hem volgut fer i no hem tingut resposta per part del Sr. Alcalde”.