En el plenari ordinari de l’Ajuntament de Novelda celebrat el 5 de juliol de 2016 es van tractar els següents temes:
1. Resolucions d’Alcaldia en tràmit de donar compte als membres de la Corporació
2. Concessió de la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc a membres de la Policia Local. Aprovat per unanimitat, Sílvia Anna, portaveu de Compromís, recorda a l’Alcalde la proposta que li va fer fa uns mesos, encara sense resposta, de crear una comissió d’investigació sobre el tema tractat en anteriors plenaris, relatiu també a la Policia Local.
3. Cessió d’ús privatiu a l’Associació Oasis Salud Mental de part de l’immoble de l’antic Centre de Salut. Aprovat amb l’abstenció de Compromís, que va sol·licitar, tant en la comissió informativa com en el plenari, la incorporació a la cessió d’una clàusula de garantia, per a garantir la cessió i el dret a l’associacionisme en cas que l’associació no puga fer-se càrrec de les despeses de funcionament.
4. Ordenança Reguladora de la Publicitat Exterior en el terme municipal de Novelda. Aprovada per unanimitat. Compromís insta a incorporar regulació per a les pantalles electròniques així com definir millor la regulació de la publicitat incontrolada.
5. Projectes inclosos en el Pla Especial de Suport a la Inversió Productiva en els municipis del País Valencià. Expedient d’obra: “captació i canalització d’aigües pluvials en el casc urbà de Novelda”. Aprovació del projecte per unanimitat i sol·licitud d’execució de l’obra a la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural.
6.1 Precs presentats pel Grup Polític Municipal Compromís per Novelda
6.2 Preguntes escrites presentades per Compromís