Compromís per Novelda ha presentat per registre una moció (vegeu adjunt) que demana l’adhesió de l’Ajuntament de Novelda al Pacte d’Alcaldies per un canvi del model energètic que aposte per la sostenibilitat i les energies netes i renovables.

Arran d’una trobada dels empresaris del sector de les renovables amb l’eurodiputat de Compromís, Jordi Sebastià, hem preparat una sèrie d’iniciatives per a traslladar a tots els nivells de l’administració i involucrar-los en fer realitat des de ja un canvi del model energètic.

Sílvia Anna, candidata a l’alcaldia, ha explicat en roda de premsa algunes de les mesures que proposa la iniciativa de Compromís, com per exemple una planificació a mitjà (any 2020) i llarg termini (horitzó final l’any 2050), la contractació del subministrament elèctric de l’Ajuntament amb una companyia que garantitze l’origen 100% renovable, la substitució gradual de la flota de vehicles de l’ajuntament per altres híbrids o elèctrics, o la publicació de dades energètiques i ambientals del municipi.

Carles Sala, ha explicat la importància que l’acord de Compromís siga ratificat per tots els grups polítics i s’adquirisca el compromís de començar a treballar per un model energètic més sostenible. També ha recordat que esta proposta ha sigut aprovada en molts ajuntaments valencians amb governs municipals de tots els colors, inclosa la Diputació de València (amb majoria absoluta del Partit Popular), i per tant els novelders i novelderes no entendrien que no es debatira i aprovara la proposta presentada.

Moció registrada a l’Ajuntament