Vicent López, secretari de política municipal de Compromís Novelda ha presentat per registre en l’Ajuntament de Novelda una moció on reclama que l’Ajuntament acorde en el pròxim ple demanar a la Generalitat Valenciana l’aplicació immediata de la sentència del TSJCV que anul·la el Decret 113/2013 i la retirada del recurs que, segons ha anunciat, el Consell vol interposar contra esta decisió.

López ha explicat que en el decret esmentat, la Generalitat fixava preus per als servicis de centres de dia, centres de rehabilitació i integració social, ajuda a domicili, teleassistència,… prestats a persones amb dependència o discapacitat; és l’anomenat “copagament” o “repago”. Esta mesura ja va ser criticada per Coalició Compromís i altres partits i associacions i l’associació de discapacitats CERMI CV la va recórrer als tribunals.

El TSJCV ha estimat el recurs i valora que els servicis afectats són “bàsics i imprescindibles per a un col·lectiu no especialment afavorit” i que “afecten a la seua vida diària i dignitat personal”. La Generalitat, però, ha anunciat que recorrerà la sentència i no ha eliminat encara el copagament d’estos servicis.

Des de Compromís instem l’Ajuntament i els grups polítics de Novelda a pronunciar-se contra el recurs de la Generalitat i exigir-li l’aplicació immediata de la gratuïtat d’estos servicis, ja que són “necessaris i no voluntaris” i que defensen les persones més vulnerables i que més ho necessiten, davant de la irresponsabilitat i el desgovern del Partit Popular.

Descarrega la moció presentada (pdf)

COMPROMÍS NOVELDA RECLAMA AL AYUNTAMIENTO QUE SE POSICIONE A FAVOR DE LAS PERSONAS CON DEPENDENIA Y DISCAPACIDAD

Vicent López, secretario de política municipal de Compromís Novelda ha presentado por registro en el Ayuntamiento de Novelda una moción donde pide que el Ayuntamiento acuerde en el próximo pleno solicitar a la Generalitat Valenciana la aplicación inmediata de la sentencia del TSJCV que anula el Decreto 113/2013 y la retirada del recurso que, según ha anunciado, el Consell quiere interponer contra esta decisión.

López ha explicado que en el decreto citado, la Generalitat fijaba precios para los servicios de centros de día, centros de rehabilitación e integración social, ayuda domiciliaria, teleasistencia,… prestados a personas con dependencia o discapacidad; es el llamada “copago” o “repago“. Esta medida ya fue criticada por Coalició Compromís y otros partidos y asociaciones y la asociación de discapacitados CERMI CV la recurrió en los tribunales.

El TSJCV ha estimado el recurso y valora que los servicios afectados son “básicos e imprescindibles para un colectivo no especialmente favorecido” y que “afectan a su vida diaria y dignidad personal”. La Generalitat, sin embargo, ha anunciado que recurrirá la sentencia y no ha eliminado todavía el copago de estos servicios.

Desde Compromís instamos al Ayuntamiento y los grupos políticos de Novelda a pronunciarse contra el recurso de la Generalitat y exigirle la aplicación inmediata de la gratuidad de estos servicios, ya que son “necesarios y no voluntarios” y a que defiendan a las personas más vulnerables y que más lo necesitan, ante la irresponsabilidad y el desgobierno del Partido Popular.