Compromís per Novelda vol expressar la seua adhesió a les reivindicacions que promou la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH), ja que entenem que la situació actual del mercat immobiliari, els desnonaments i els drames familiars conseqüents són deguts a la política erràtica duta a terme per PSOE i PP, que sempre ha anteposat els interessos dels bancs, per davant de les necessitats i les realitats vitals de les persones. Per això, volem exposar la nostra solidaritat inequívoca amb les persones que estan patint a causa d’esta desgraciada crisi que s’ha convertit en estafa.

Encara que entenem que este és un problema d’àmbit superior al municipal, els ajuntaments també han d’estar al costat de les persones, ja siga excloent la policia municipal de participar en els desnomanets, arribant a acords amb les entitats bancàries o amb altres gestos, com ja s’ha fet a altres municipis valencians.

Per tot això, Bloc-Compromís per Novelda vol demanar a l’Ajuntament que ature, en la mesura de les seues possibilitats, els processos de desnonament que hi haja en marxa i vol instar els poders polítics competents a revisar, d’una vegada per totes, seguint les instruccions emeses des de Brussel·les, una llei hipotecària damnosa amb les persones i profundament anacrònica, en comptes de criminalitzar els afectats com si foren terroristes o delinqüents.

Compromís se adhiere a las reivindicaciones de los afectados por las hipotecas

Compromís per Novelda quiere expresar su adhesión a las reivindicaciones que promueve la Plataforma de Afectados por la Hipoteca (PAH), ya que entendemos que la situación actual del mercado inmobiliario, los dehaucios y los dramas familiares consecuentes son debido a la política errática llevada a cabo por PSOE y PP, que siempre han antepuesto los intereses de los bancos por delante de las necesidades y las realidades vitales de las personas. Por eso, queremos expresar nuestra solidaridad inequívoca con las personas que están sufriendo a causa de esta desgraciada crisis que se ha convertido en estafa.

Aunque entendemos que este es un problema de ámbito superior al municipal, los ayuntamientos también tienen que posicionarse al lado de las personas, ya sea excluyendo a la policía municipal de participar en los deshaucios, llegando a acuerdos con las entidades bancarias o con otros gestos, como ya se ha hecho en otros municipios valencianos.

Por todo esto, Bloc-Compromís per Novelda quiere pedir al Ayuntamiento que pare, en la medida de sus posibilidades, los procesos de deshaucio que haya en marcha y quiere instar a los poderes públicos competentes a revisar, de una vez por otras, siguiendo las instrucciones emitidas des de Bruselas, una ley hipotecaria dañina con las personas y profundamente anacrónica, en lugar de criminalizar a los afectados como si fueran terroristas o delincuentes.