Bloc-Compromís de Novelda considera que la suspensió de l’avanç del Pla General d’Ordenació Urbana (PGOU) i l’aprovació del macroprojecte de la Serreta-Golf en l’últim plenari ordinari de l’Ajuntament, decisions sustentades pel PP i UPyD, no són gens favorables a l’interés general dels ciutadans.

Amb la suspensió de l’avanç del PGOU es dilata la tramitació d’una ferramenta indispensable per al desenvolupament de la nostra ciutat, l’única de la comarca que no té este instrument de gestió urbanística. Haver aprovat el PGOU hauria significat frenar les requalificacions de terreny que, en els últims anys, sempre han afavorit els interessos econòmics d’alguns urbanitzadors, que van adquirir sòl públic a un preu irrisori. A més a més, el govern municipal ha obviat que es tractava d’un avanç de PGOU en què s’havien implicat tècnics, associacions de tot tipus i ciutadans, en un procés històric i exemplar de participació ciutadana. Este PGOU suposava un salt qualitatiu per al creixement urbanístic i social de Novelda i per a l’interés general de tota la ciutadania. Suspendre’l, en canvi, suposa retardar sine die un dels principals mecanismes propis de què disposava l’Ajuntament per a ajudar els ciutadans a superar la desastrosa situació econòmica actual.

Quant a l’aprovació, justament ara, del projecte de la Serreta-Golf, topa no només contra l’Estratègia Territorial Valenciana, aprovada per la Generalitat, sinó també contra el sentit comú. Este projecte, que incompleix les lleis urbanístiques i mediambientals, segons van afirmar els equips assessors de la Generalitat Valenciana, implica una requalificació de sòl a preu de saldo, en un moment en què parlar de construir 2.500 vivendes sona a broma de molt mal gust. En definitiva, amb l’aprovació d’este projecte uns pocs es quedaran més de 2 milions de metres quadrats de sòl urbà per tan sols 1 milió d’euros, a l’espera de temps millors per a explotar-los. Un negoci redó… però només per a uns pocs.

 

BLOC-COMPROMÍS ACUSA AL GOBIERNO MUNICIPAL DE FAVORECER A UNOS POCOS E IR CONTRA EL INTERÉS GENERAL CON LA APROBACIÓN DEL PROYECTO DE LA SERRETA Y LA SUSPENSIÓN DEL PLAN GENERAL

Bloc-Compromís de Novelda considera que la suspensión del avance del Plan General de Ordenación Urbana (PGOU) y la aprobación del macroproyecto de la Serreta-Golf en el último pleno ordinario del Ayuntamiento, decisiones sustentadas por el PP y UPyD, no son nada favorables para el interés general de los ciudadanos.

Con la suspensión del avance del PGOU se dilata la tramitación de una herramienta indispensable para el desarrollo de nuestra ciudad, la única de la comarca que no tiene este instrumento de gestión urbanística. Haber aprobado el PGOU habría significaado frenar las recalificaciones de terreno que, en los últimos años, siempre han favorecido los intereses económicos de algunos urbanizadores, que adquirieron suelo público a precio irrisorio. Además, el gobierno municipal ha obviado que se trataba de un avance de PGOU en el cual se habían implicado técnicos, asociaciones de todo tipo y ciudadanos, en un proceso histórico y ejemplar de participación ciudadana. Suspenderlo, en cambio, supone retrasar sine die uno de los principales mecanismos propios de los que disponía el Ayuntamiento para ayudar a los ciudadanos a superar la desastrosa situación económica actual.

En cuanto a la aprobación, justo en este momento, del proyecto de la Serreta-Golf, se da de bruces no solo contra la Estrategia Territorial Valenciana, aprobada por la Generalitat, sino también contra el sentido común. Este proyecto, que incumple las leyes urbanísticas y medioambientales, según afirmaron los equipos asesores de la Generalitat Valenciana, implica una recalificación de suelo a precio de saldo, en un momento en que hablar de construir 2.500 viviendas suena a chiste de mal gusto. En definitiva, con la aprobación de este proyecto unos pocos se quedarán más de 2 millones de metros cuadrados de suelo urbano por tan solo 1 millón de euros, a la espera de tiempos mejores para explotarlos. Un negocio redondo… pero solo para unos pocos.