El BLOC de Novelda vol eixir del pas de les declaracions del portaveu del Partit Popular, Rafael Sáez, sobre l’aprovació de l’avanç del Pla General d’Ordenació Urbana i, al mateix temps, fer una proposta sobre aquest Pla General d’Ordenació Urbana de Novelda.

L’avanç del Pla General, que es va aprovat en el passat Ple Ordinari, a pesar de ser un document per a la discussió i el debat, no pot ni ha de ser menyspreat pel principal partit de l’oposició, ja que és un document elaborat des del rigor i la professionalitat d’arquitectes, urbanistes, ambientalistes i juristes. Plànols en format digital i impresos, informes i documents, en total més de 800 fulls que, a més de replegar la veu de col·lectius i persones de Novelda que van participar en el procés de participació del Pla General, mostren una proposta de model territorial per a la nostra ciutat i el nostre terme municipal; no es poden despatxar amb un “no té validesa” perquè això és enganyar els ciutadans.

S’ha fet un treball enorme, probablement el més ambiciós que en matèria d’urbanisme i medi ambient s’haja fet mai en el nostre municipi: s’ha incrementat l’espai natural protegit, es proposa prou sòl industrial públic i privat, es reordena el territori, dóna forma legal a la dispersió industrial, es proposa una nova estació de ferrocarril i un port sec, per donar millor eixida als nostres productes industrials i així, una llarga llista de propostes que milloren sensiblement l’ordenament urbanístic. Segur que hi deu haver qüestions millorables i es poden fer noves aportacions, és justament per això que es va aprovar sotmetre’l a exposició pública i iniciar un nou procés de participació, durant el qual, el Partit Popular podrà fer totes les aportacions que crega convenient. Ara comença una etapa on s’han de buscar espais d’enteniment i trobada entre tots els ciutadans i partits per a, a partir d’aquest document d’avanç, elaborar un Pla General per a Novelda que facilite el seu desenvolupament i creixement des de postulats de respecte i protecció del nostre medi natural.

Creiem que el vot en contra del Partit Popular va ser una rabiola fruit de l’època de campanya electoral en què estem immersos i que es podrà reconduir la situació perquè el document final puga ser consensuat en tot o en gran part. El BLOC proposa que l’equip de govern electe en les próximes eleccions del 22 de maig constituïsca una Mesa de Treball amb els distints partits polítics per a tractar el Pla General de Novelda, on es puguen contrastar les diferents opinions sobre l’avanç del Pla General i es puga arribar a acords bàsics per al desenvolupament de Novelda.

EL BLOC PROPONE LA CREACIÓN EL PRÓXIMO 16 DE JUNIO DE UNA MESA DE TRABAJO PARA EL PLAN GENERAL DE ORDENACIÓN URBANA

El Bloc de Novelda quiere salir al paso de las declaraciones del portavoz del Partido Popular Rafael Sáez sobre la aprobación del avance del Plan General de Ordenación Urbana y hacer al mismo tiempo una propuesta sobre el Plan General de Ordenación Urbana de Novelda.

El avance del Plan General que se aprobó en el pasado Pleno Ordinario, a pesar de ser un documento para la discusión y el debate, no puede ni debe ser despreciado por el principal partido de la oposición pues es un documento elaborado desde el rigor y la profesionalidad de arquitectos, urbanistas, ambientalistas y juristas. Planos en formato digital e impreso, informes y documentos, en total más de 800 folios, que además de recoger el sentir de colectivos y personas de Novelda que participaron en el proceso de participación del Plan General, muestran una propuesta de modelo territorial para nuestra ciudad y nuestro término municipal, no se pueden despachar con un “no tiene validez”, porque eso es engañar a los ciudadanos.

Se ha hecho un trabajo enorme, probablemente el más ambicioso que en materia de urbanismo y medio ambiente se haya hecho nunca en nuestro municipio: Se ha incrementado el espacio natural protegido, se propone suelo industrial público y privado suficientes, se reordena el territorio, se da forma legal a la dispersión industrial, se propone una nueva estación de ferrocarril y un puerto seco para dar mejor salida a nuestros productos industriales y un largo etcétera de propuestas que mejoran sensiblemente el ordenamiento urbanístico. Seguro que habrá cuestiones mejorables y se podrán hacer nuevas aportaciones,  precisamente por ello se aprobó sacarlo a exposición pública e iniciar un nuevo período de participación, durante el cual el Partido Popular podrá hacer todas las aportaciones que crea conveniente. Ahora comienza una etapa en donde hay que buscar espacios de entendimiento y de encuentro entre todos los partidos y los ciudadanos para a partir de ese documento de avance elaborar un Plan General para Novelda que facilite su desarrollo y crecimiento desde postulados de respeto y protección de nuestro medio natural.

Creemos que el voto en contra del PP fue una pataleta fruto de la época de campaña electoral en la que estamos inmersos y que se podrá reconducir la situación de forma que el documento final pueda ser consensuado en todo o en buena parte. El Bloc propone que el equipo de gobierno que salga elegido de las urnas el próximo 22 de mayo constituya una Mesa de Trabajo de los distintos Partidos Políticos para tratar el Plan General de Novelda, en donde se puedan contrastar las distintas opiniones sobre el avance del Plan General y se pueda llegar a acuerdos básicos para el desarrollo de Novelda.

Víctor Cremades i Payà. Candidat a l’alcaldia de Novelda per BLOC – Coalició Compromís