Compromís per Novelda vol donar suport al professorat interí que s’ha manifestat hui en la ciutat d’Alacant. Esta manifestació coincideix amb el quart dia de vaga dels sis que este col·lectiu s’ha vist obligat a convocar com a resposta a la consellera d’Educació, Maria José Català, que ha decidit actuar unilateralment, en contra del plantejament de tots els sindicats i del col·lectiu afectat, i ha imposat un decret que pot provocar que es queden sense treball més de 5.000 interines i interins amb molts anys d’experiència.

El professorat interí ha treballat durant anys, amb la vocació per bandera, fent-se càrrec de les vacants més conflictives, canviant de residència cada any i cobrint les baixes d’altres professors de banda a banda del País Valencià. Este esforç, que des de Compromís volem subratllar i valorar com és degut, no és tingut en compte pel Partit Popular, que continua alimentant una constant campanya de desprestigi contra el professorat, per encobrir l’objectiu principal d’este decret: seguir destruint l’educació pública i totes les persones que, amb el seu treball diari, han lluitat i lluiten per dignificar-la i per assegurar que l’educació no es convertisca en un luxe elitista, sinó en un dret públic, universal i gratuït.

Des de Compromís per Novelda denunciem este nou atac contra l’educació dels nostres fills i les nostres filles, un atac acarnissat que va començar amb retalls de tot tipus, augments de ràtio i baixes sense cobrir, i que hui continua amb un colp directe contra els professors i les professores, que no solament veuen com no se’ls reconeix la tasca que desenvolupen, sinó que, a més, són desacreditats novament pel PP davant de l’opinió pública.

Malena i Natxo

COMPROMÍS PER NOVELDA SE ADHIERE A LAS REIVINDICACIONES DEL PROFESADO INTERINO DEL PAÍS VALENCIÀ

Compromís per Novelda quiere apoyar al profesado interino que se ha manifestado hoy en la ciudad de Alicante. Esta manifestación coincide con el cuarto día de huelga de los seis que el colectivo se ha visto obligado a convocar como respuesta a la Consellera de Educación, María José Català, que ha decidido actuar unilateralmente, en contra del planteamiento de todos los sindicatos y del colectivo afectado, y ha impuesto un decreto que puede provocar que se queden sin trabajo más de 5.000 interinas e interinos con muchos años de experiencia.

El profesorado interino ha trabajado durante años, con la vocación por bandera, haciéndose cargo de las vacantes más conflictivas, cambiando de residencia cada año y cubriendo las bajas de otros profesores de punta a punta del País Valenciano. Este esfuerzo, que desde Compromís queremos subrayar y valorar como es debido, no es tenido en cuenta por el Partido Popular, que continúa alimentando una constante campaña de desprestigio contra el profesorado, para encubrir el objetivo principal de este decreto: seguir destruyendo la educación pública y todas las personas que, con su trabajo diario, han luchado y luchan por dignificarla y por asegurar que la educación no se convierta en un lujo elitista, sino en un derecho público, universal y gratuito.

Desde Compromís per Novelda denunciamos este nuevo ataque contra la eduación de nuestros hijos e hijas, un ataque encarnizado que empezó con recortes de todo tipo, aumentos de ratio y bajas sin cubrir, y que hoy continúa con un golpe directo contra las profesoras y los profesores, que no solamente ven cómo no se les reconoce la tarea que desarrollan, sino que, además, son desacreditados nuevamente por el PP ante la opinión pública.

Manifestació docents interins en vaga #25M a Alacant