Davant de la imminent arribada del tren d’alta velocitat a Alacant, des de Compromís Novelda volem reivindicar el transport públic i la mobilitat sostenible i, més en concret, el ferrocarril com a mitjà de transport. Ens preocupa que amb la posada en marxa de l’AVE fins a Alacant durant les pròximes setmanes, es puguen perdre serveis des de l’estació d’Elda-Petrer, la més propera a la nostra localitat per a la majoria de destinacions. Si passa això, els novelders i les novelderes que viatgem cap a l’interior de la península patirem un greu perjuí, ja que haurem de desplaçar-nos fins a Alacant amb el cost econòmic i en temps que això suposa, i a més haurem de pagar un bitllet més car.

En matèria ferroviària, una de les reivindicacions més importants que Bloc-Compromís defén des de fa temps és el Corredor Mediterrani, una línia que supera l’estructura radial i ens connecta amb Europa per la costa mediterrània, que potencia la nostra economia i afavoreix l’exportació (no oblidem que en l’Eix Mediterrani es genera el 40% del PIB de l’estat).
Però també volem reivindicar el transport públic de proximitat, que afavoreix la mobilitat comarcal i intercomarcal. Per este motiu, Compromís preguntarà al Ministeri de Foment, a través del nostre diputat Joan Baldoví, sobre els serveis que mantindrà l’estació d’Elda-Petrer i si RENFE té intenció d’ampliar l’escassa oferta de trens regionals de la línia Múrcia-València que paren en les estacions de Novelda-Asp i Elda-Petrer. També proposarem la posada en marxa d’un servei de rodalies Alacant-Vinalopó, similar als que ja existeixen entre Múrcia i Alacant o Xàtiva-València-Castelló.

Finalment, també instem l’Ajuntament de Novelda a millorar el transport públic urbà per a comunicar el barri de l’Estació amb el nucli del poble.

Compromís Novelda a favor de los trenes regionales y de cercanías

Ante la inminente llegada del tren de alta velocidad a Alicante, desde Compromís Novelda queremos reivindicar el transporte público y la movilidad sostenible y, más en concreto, el ferrocarril como medio de transporte. Nos preocupa que con la puesta en marcha del AVE hasta Alicante en las próximas semanas, se puedan perder servicios de la estación de Elda-Petrer, la más cercana a nuestra localidad para la mayoría de destinos. Si eso pasa, las y los noveldenses que viajemos hacia el interior de la península sufriremos un grave perjuicio, ya que tendremos que desplazarnos hasta Alicante con el coste económico y en tiempo que esto supone, y además deberemos pagar un billete más caro.

En materia ferroviaria, una de las reivindicaciones más importantes que Bloc-Compromís defiende desde hace tiempo es el Corredor Mediterráneo, una línea que supera la estructura radial y nos conecta con Europa por la costa mediterránea, que potencia nuestra economía y favorece la exportación (no olvidemos que en el Eje Mediterráneo se genera el 40% del PIB del estado).

Pero también queremos reivindicar el transporte público de proximidad, que favorece la movilidad comarcal e intercomarcal. Por este motivo, Compromís preguntará al Ministerio de Fomento, a través de nuestro diputado Joan Baldoví, sobre los servicios que mantendrá la estación de Elda-Petrer y si RENFE tiene intención de ampliar la escasa oferta de trenes regionales de la línea Murcia-Valencia que paran en las estaciones de Novelda-Aspe y Elda-Petrer. También propondremos la puesta en marcha de un servicio de cercanías Alicante-Vinalopó, similar a los que ya existen entre Murcia y Alicante o Xàtiva-Valencia-Castellón.

Finalmente, también instamos al Ayuntamiento de Novelda a mejorar el transporte público urbano para comunicar el barrio de la Estación con el núcleo del pueblo.