El grup municipal de Compromís per Novelda ha reivindicat en diverses sessions plenàries per mitjà de preguntes, precs i mocions, que les professores i professors dels Conservatoris de Dansa i també de Música recuperen els horaris que tenien abans del 2012, de manera que s’assegurare una qualitat d’ensenyament que difícilment es pot garantir amb les retallades horàries que ha patit el professorat.

Els Conservatoris constitueixen uns serveis públics emblemàtics per a Novelda, que acullen centenars de xiquetes i xiquets que mereixen una educació de màxima qualitat i per tant, que no es reduïsquen els horaris dels seus docents. Durant els dos últims mandats, s’ha reduït la jornada lectiva del professorat i han patit retallades en partides per a compra de materials didàctics i manteniment, a més de d’una forta pujada de les quotes mensuals que paguen les famílies que en alguns casos han superat el 100 %.

L’alcalde i el seu equip de govern, veritables culpables de la situació actual, han tingut en vil la comunitat escolar d’aquests serveis municipals, amb l’amenaça constant del tancament si la Conselleria no es fa càrrec d’ells, fins i tot amb declaracions que parlen de “tornar” un servei municipal que mai ha sigut de Conselleria. Entenem que no és de rebut dir que no hi ha diners per a rectificar la situació, quan durant aquesta legislatura la Conselleria d’Educació ha creat una línia de subvencions, abans inexistent, per als Conservatoris municipals de Dansa i, a més, l’Ajuntament presenta una liquidació pressupostària positiva i romanent de tesoreria també positiu, per no parlar d’un rècord de recaptació, que només pel que fa a l’IBI (la contribució) ha superat en més de 500.000 euros les previsions pressupostàries.

Per això, donem suport a totes les reivindicacions i mobilitzacions, si n’hi haguera, del professorat i de l’AMPA del Conservatori Professional de Dansa, al mateix temps que exigim al alcalde i partits que el mantenen, UPyD, Ciutadans i Partit Popular que en els pressupostos de 2019 consignen en les partides pressupostàries per als dos Conservatoris, el de Dansa i el de Música, una quantitat suficient que satisfaga totes i cadascuna de les reivindicacions del professorat en matèria de personal i material didàctic. Anunciem així mateix la presentació d’esmenes als pressupostos si no es fan ressò d’aquestes reclamacions. Sílvia Anna, portaveu de Compromís per Novelda, ha declarat que “la forma d’obtenir la màxima rendibilitat dels nostres conservatoris és fer-los funcionar a ple rendiment i incentivar la matrícula”, en aquest sentit el Grup Compromís no ha obtingut cap resposta satisfactòria de l’equip de govern quan s’ha preguntat sobre si s’ha estudiat i aplicat el Pla de Viabilitat que va presentar el professorat del centre, o si s’ha negociat amb ajuntaments veïns o altres administracions supramunicipals per a col·laborar amb les despeses en funció de l’alumnat matriculat de cada població.