Fa temps que des de Compromís per Novelda venim denunciant el mal ús que se’n fa de moltes voreres del nostre poble, amb cotxes mal aparcats que impedeixen el pas de les persones i converteixen la nostra ciutat en una cursa d’obstacles, especialment complicada per a aquelles persones amb dificultats de mobilitat. Així ho hem traslladat a l’equip de govern en diverses ocasions al llarg dels últims mesos, en forma de mocions, preguntes i precs, però el tema no se soluciona i cada dia ens trobem més exemples de voreres inutilitzades i rebem més queixes de veïnes i veïns.

Des de Compromís recordem que hi ha diverses maneres d’evitar aquest problema, com per exemple canviar l’angle d’aparcament en bateria, canviar la disposició dels aparcaments en bateria per aparcaments en línia o posar topalls de goma per a evitar que els vehicles s’endinsen més del compte en la vorera, així com les que la Policia Local aconselle. De fet, l’anterior regidor d’infraestructures va arribar a un acord amb l’associació Novelda Accesible per anar millorant aquest problema en base a les propostes aportades per l’associació, però les respostes del Sr. Cantos al respecte, actual regidor delegat, ens deixen veure que es desentén d’aquell compromís i no mostra una voluntat clara de resoldre el problema.

Sílvia Anna, portaveu de Compromís per Novelda, reclama a l’Ajuntament de Novelda i a la Policia Local que garantisquen l’ús de les voreres per al pas de les persones i reclama al regidor Cantos “compromisos ferms i avanços reals”, i que aquest projecte “no quede en l’oblit com altres com el Pla General o la Ronda Nord, dels quals fa temps que no tenim notícies”. A més també fa una crida a la ciutadania perquè prenga en consideració aquesta problemàtica i actue d’una manera més cívica.