El dia 28 de juny celebrem l’Orgull de la diversitat sexual, familiar i de gènere. Fou aqueix dia en 1969 quan es produïren diverses revoltes en Stonewall (EE.UU.) per denunciar la criminalització a la qual estaven sotmeses les persones LGTB+.

Aquelles revoltes suposaren l’inici del moviment contemporani per la igualtat i la dignitat de lesbianes, gais, transsexuals, transgèneres, bisexuals i intersexuals. I des d’aquell moment, arreu el món commemoren aquest dia per reivindicar els drets, la dignitat i la igualtat per a totes les persones, sense tenir en compte l’orientació sexoafectiva o identitat de gènere.

Després de gairebé mig segle, des de la sectorial LGTB a les Valls del Vinalopó pensem encara queda molt camí a recórrer per assolir una igualtat real i ens sumem a la tasca reivindicativa duta a terme pels diferents col·lectius de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals.

Malgrat tots els avanços socials que s’han aconseguit, les persones LGTB encara continuen patint assetjament a les aules dels centres escolars, discriminació als centres de treball i exclusió de serveis públics (essencialment sanitaris).

No obstant això, des de Compromís seguim treballant per l’existència d’una igualtat legal i social (de fet) on consideracions i conviccions de caràcter moral i ideològiques no continuen sent cap entrebanc als avanços socials necessaris en benefici de la integració de la població LGTB.

Finalment, no volem deixar passar el fet que el 2016 està dedicat a visibilitzar la bisexualitat en la diversitat, perquè sabem de la importància de trencar falsos mites que l’envolten.

Enguany, una vegada més, cal reivindicar l’orgull a ser diferents, l’orgull a estimar diferent; en definitiva, a estimar lliurement com vulguem.

Compromís per la diversitat LGTB+ valls del Vinalopó