Valoració del passat plenari del dia 7 de juny de 2016. Tots els punts de l’ordre del dia van ser aprovats per unanimitat.

Punts 1 al 4: aprovació d’actes anteriors i donar compte a la corporació de resolucions d’Alcaldia, expedient col·lectiu de baixes d’obligacions reconegudes i estats d’execució dels pressupostos.

Punt 5: Proposta d’acceptació de la cessió de les plantes 2a, 3a i soterrani de l’edifici del Carrer Pelai 9 (antiga CAM) per part de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic a l’Ajuntament de Novelda, durant un termini de 20 anys, per a l’ADL (Agència de Desenvolupament Local), AFIC (Agència per al Foment de la Innovació Comercial), viver d’empreses i coworking. L’Ajuntament es farà càrrec del manteniment i adequació de l’edifici.

Punt 6: Incorporació de l’Annex II a l’Ordenança Municipal reguladora de les targetes d’aparcament per a persones amb mobilitat o visibilitat reduïda. Este annex, proposat per Guanyar Novelda, descriu els procediments i les condicions per a l’emissió de targetes a persones o entitats.

Punt 7: Creació de la Comissió Municipal de Drogodependència i altres trastorns addictius i aprovació del seu reglament.

Punt 8: Aprovació de l’Ordenança General Municipal de concessió de subvencions. A finals del passat any, Compromís va demanar mitjançant una moció conjunta amb Podem Novelda, la creació d’una ordenança per a la concessió de subvencions amb criteris objectius i lliure concurrència; esta moció va ser aprovada i l’Equip de Govern es va comprometre a redactar-la. Tot i això, la proposta que ens presentaven, que anava en eixa línia, tenia carències importants pel que fa a transparència, participació i poca facilitat a les associacions subvencionades. Els regidors de Compromís vam presentar un total de 17 esmenes (que es poden consultar ací) per a resoldre estos punts. Les esmenes de Compromís van comptar amb el recolzament de tota l’oposició. Finalment es va aprovar per unanimitat l’ordenança amb la incorporació de 13 de les 17 esmenes presentades.

Punt 9: Modificació de crèdits número 7 del pressupost. Esta modificació dota amb 20.000 € la partida d’estudis tècnics per a les subvencions de la Diputació (punt 10) amb càrrec al fons de contingència.

Punt 10: Sol·licitud de subvencions de la Diputació d’Alacant per a inversions financerament sostenibles (accessibilitat Casa Consistorial, apertura de les escales de la Mola, obres d’accessibilitat en el Carrer Jaume II i altres, actuacions en diversos parcs i pavimentació d’alguns camins rurals)

Punt 11: Sol·licitud de subvencions a la Diputació d’Alacant per a reparar un dels dipòsits d’aigua potable, que presenta importants fuites.

Entre les mocions presentades, destaquen les següents:

• Moció de Guanyar per a crear un cens caní i incorporar proves d’ADN: desestimada amb els vots en contra de PSOE, UPyD, abstenció del PP i vota favorable de Compromís i Guanyar
  • Moció de Guanyar per a crear un parc per a gossos en la zona verda entre la Policia Local i el riu: desestimada amb els vots en contra de PSOE, UPyD, abstenció del PP i Compromís i vot a favor de Guanyar (el terreny proposat no és municipal sinó de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer).
  • Moció de Guanyar per a la creació d’una mesa de seguiment de l’oficina anti-desnonaments. Retirada a petició de l’Alcalde, perquè ja està previst convocar als partits per este motiu.
  • Moció d’UPyD per a demanar a Conselleria el desdoblament de la carretera CV-840 de Novelda a La Romana i convocar una reunió comarcal d’alcaldies que ho sol·licite. Aprovada per unanimitat, es tracta d’un projecte (el Corredor del Marbre) ja fet per Conselleria des de fa anys però sense consignació pressupostària, no es preveu que es puga fer esta actuació en breu, però el PSOE va demanar que es començar per parts i des de Compromís vam defensar que es puga almenys fer actuacions per a eliminar els possibles punts negres, amb major perillositat.
  • Moció d’UPyD de reconeixement institucional a D. Antonio Segura Crespo. Aprovada per unanimitat, des de Compromís vam demanar que es faça un reconeixement explícit a tots els regidores i les regidores del nostre Ajuntament que han faltat.
  • Moció del PP per a estalviar en despeses electorals i no pegar cartells: Aprovada amb els vots de PP i UPyD i els vots en contra de la resta de partits, que vam considerar que ja estem fent un esforç important en reduir les despeses electorals, i no entenem que es porte esta proposta a dos dies de començar la campanya amb els cartells ja encarregats i quan fa temps, es va intentar arribar a un acord en aquest sentit, entre tots els partits i no va ser possible.
  • Moció de l’Equip de Govern per a crear un conveni amb Creu Roja per import de 66.000 € per a l’any 2016 que serà abonat en 2017. Aprovada per unanimitat.

Precs que formula el GPM Compromís

Preguntes escrites presentades per Compromís

Preguntes orals que presenta el GPM Compromís:

1. Ens pot informar de la relació d´immobles exempts d’IBI, els imports i el motiu de l’exempció?
  2. Quins parcs de Novelda es reguen amb aigua potable?
  3. Quantes ofertes han demanat per a l’auditoria de les contractes?