L’Ajuntament de Novelda va celebrar, a proposta de l’oposició, un plenari extraordinari sobre la Constitució, el passat divendres 19 de desembre, després que l’equip de govern es negara a tractar el tema en l’acte institucional del dia de la Constitució. Des de Compromís considerem que este plenari no tindrà cap repercussió ni cap efecte positiu per als ciutadans del nostre poble. Un plenari que només ha servit perquè els portaveus facen una lectura de la Constitució, però sense aportar cap solució concreta als novelders i les novelderes.

Sílvia Anna, portaveu de Compromís Novelda, creu que la urgència del plenari no estava justificada. Resulta incongruent que l’alcaldessa que va imposar els plenaris pel matí per estalviar-se unes hores extres, i va impedir a molts regidors de l’oposició i algú del seu propi grup fer la faena política perquè era incompatible amb el seu treball, haja convocat ara este plenari extraordinari, que suposa un cost de més de mil euros, quan este debat podia haver-se fet en l’acte institucional del dia de la Constitució o en qualssevol dels plenaris ordinaris. Per este motiu i atenent a les paraules de la pròpia alcaldessa que deia no saber què feien allí, des de Compromís demanem als regidors de la corporació que renuncien a l’assignació per assistència al ple.

Per la seua banda, Vicent López, responsable de política municipal de Compromís, ha recordat que el Partit Popular tomba sistemàticament totes les mocions presentades per Compromís o per altres partits quan reclamem que la igualtat dels espanyols que propugna la Constitució no es correspon amb l’infrafinançament dels ajuntaments o de la Generalitat Valenciana, quan reclamem una millor sanitat i educació públiques, facilitar l’accés a l’habitatge,… aspectes que estan recollits en la Constitució. Coalició Compromís insta els grups municipals a reclamar canvis profunds en la Constitució, com per exemple eliminar el Senat o les diputacions que no tenen cap sentit i sobretot, canvis que vagen encaminats a garantir el benestar de la ciutadania.

 

COMPROMÍS NOVELDA CREE QUE EL PLENO SOBRE LA CONSTITUCIÓN NO APORTARÁ NADA A LOS NOVELDENSES

El Ayuntamiento de Novelda celebró, a propuesta de la oposición, un pleno extraordinario sobre la Constitución, el pasado viernes 19 de diciembre, después que el equipo de gobierno se negara a tratar el tema en el acto institucional del día de la Constitución. Desde Compromís consideramos que este pleno no tendrá ninguna repercusión ni ningún efecto positivo para los ciudadanos de nuestro pueblo. Un pleno que solo ha servido para que los portavoces hagan una lectura de la Constitución, pero sin aportar ninguna solución concreta a los noveldenses.

Sílvia Anna, portavoz de Compromís Novelda, cree que la urgencia del pleno no estaba justificada. Resulta incongruente que la alcaldesa que impuso los plenos por la mañana para ahorrarse unas horas extras impidiendo a muchos concejales de la oposición y alguno de su propia grupo ejercer la tarea política por la incompatibilidad con sus trabajos, haya convocado ahora este pleno extraordinario, que supone un coste de más de mil euros, cuando este debate podría haberse hecho en el acto institucional del día de la Constitución o en cualquiera de los plenos ordinarios. Por este motivo y basándonos en las palabras de la propia alcaldesa que afirmaba no saber qué hacían allí, desde Compromís pedimos a los concejales de la corporación que renuncien a la asignación por asistencia al pleno.

Por otra parte, Vicent López, responsable de política municipal, ha recordado que el Partido Popular tumba sistemáticamente todas las mociones presentadas por Compromís u otros partidos cuando reclamamos que la igualdad de los españoles que propugna la Constitución no se corresponde con la infrafinanciación de los ayuntamientos y de la Generalitat Valenciana, cuando reclamamos una mejor sanidad y educación públicas, facilitar el acceso a la vivienda,… todos estos aspectos recogidos en la Constitución. Coalició Compromís insta a los grupos municipales a reclamar cambios profundos en la Constitución, como por ejemplo eliminar el Senado o las diputaciones que no tienen ningún sentido y sobre todo, cambios que vayan encaminados a garantizar el bienestar de la ciudadanía.