Divendres passat van tindre lloc les votacions de les primàries de Compromís per a les eleccions al Parlament Europeu.

Unes primàries obertes a la ciutadania, on militant, simpatitzants i resta de persones inscrites han pogut dedidir qui liderarà el projecte que encapçala Compromís, a més de la resta de la candidatura.

L’alcalde de Burjassot Jordi Sebastià ha sigut el candidat de les primàries de Compromís per a les eleccions al Parlament Europeu que major suport ha obtingut de militants, simpatitzants i ciutadans inscrits al cens de la coalició i serà el cap de llista en els comicis del pròxim 25 de maig.

La participació en les primàries ha sigut del 63,2% de les 11.770 persones que formaven el cens, comptabilitzant-se un total de 7.436 vots per a triar al cap de llista.

Al nostre poble la participación ha sigut d´un 70% de la militància i persones inscrites, amb el següent resultat.

Per a encapçalar la llista: Jordi Sebastià (alcalde de Burjassot) 10 vots, Pedro Sáncehz (sociòleg i formador alacantí): 8 vots, triple empat amb un vot d’Isabel Martín (regidora de Paiporta), Enric Bataller (advocat valencià) i Julià Àlvaro (experiodista de RTVV).

Per a la resta de la candidatura: Pedro Sánchez obté 12,56 punts, seguit d’Anna Perpinyà (5,36), Mònica Alvaro (5,31), Anna Climent (4,44), Julià Álvaro (4,01), Lusa Montllor (3,8), Joana Pascual (3,08), Reis Gallego (2,77), Isabel Martín (2,33), Vicent Xavier Vila (2,11), Albert Furió (1,86), Antonio Díez (1,58), Josep Miquel Aparicio (1,054), Carles Pineda (0,81), Pilar Calpena (0,57), Loles Ripoll (0,42) i Vicente Torres (0,41)